Nakupujete alespoň občas nějaké zboží na Internetu? Pokud ano, pak jsou kromě ceny výrobků, poplatku za přepravu a dostupnosti zboží klíčové zejména podrobné a precizně vytvořené popisy nabízeného sortimentu a také jeho produktové fotografie. Nebudete přece nakupovat zajíce v pytli, a jestliže kupříkladu objevíte obchod, který vám sice nabídne prodej keramických hrnků za velmi výhodnou cenu, ale bude tam scházet jejich fotka, půjdete zřejmě o dům dál. Nemáte-li možnost si hrnek prohlédnout alespoň na fotografii, když už jej nemáte vysloveně v ruce, bude to podobné, jako nabízet sadu barevných kuliček na hraní nevidomé osobě.

produktové foto hrnku

Obchodů, kde schází produktové fotografie, se na Internetu naštěstí mnoho nevyskytuje a jde spíše o dočasné technické potíže, nežli se fotka doplní, ale co je horší problém, je velmi rozdílná kvalita snímků. Vyfotografovat totiž produkt tak, aby zákazníka zaujal, není jen tak.

produktová fotka

Kompozice – představte si, že kupujete páskové dámské letní sandály. Ať už jste muž, který nakupuje obuv pro přítelkyni jako dárek, anebo jste žena, co si je chce pořídit sama pro sebe, bude vás zajímat celá řada ukazatelů. Kromě materiálu a technologie výroby se zaměříte především na pohled na obuv z více úhlů – shora, zespodu, zepředu, zezadu, z boku, pohled do vnitřku stélky, detailní záběry na švy, spojení usně s podrážkou, vzorek podrážky, jeho hloubka a tvar atd.

Rozlišení a velikost – velkým nešvarem současné doby je malá velikost produktových snímků a jejich nízké rozlišení. Bez toho se neposunete nikam dál a nebude vám nic platné ani deset fotek dámského sandálu, pokud budou tak malé, že z nich nebude patrné takřka nic.

Pozadí snímku – abychom docílili požadované kvality produktových fotografií, fotografované výrobky by měly být umístěny na neutrálním pozadí, nejlépe na jednobarevné kontrastní zástěně, tedy například v případě červeného dámského sandálu je vhodná čistě bílá barva pozadí, anebo jemně krémová, zbarvená do zelena nebo do žluta.

Similar Posts